przedszkole dla dzieci z autyzmem Warszawa


Nasz program



PRACA SZUKA CZŁOWIEKA !
Poszukujemy dobrych terapeutów do pracy w Przedszkolach Terapeutycznych "Dobry Start". Kliknij po więcej informacji...





Edukacja przedszkolna to niezwykle ważny etap w rozwoju człowieka – w najmłodszych latach kształtuje się większość umiejętności intelektualnych i społecznych. Ten okres w życiu dziecka jest kluczowy dla kilku obszarów w jego rozwoju: 

samodzielności - a przede wszystkim jakości samodzielnego startu w życie społeczne poza środowiskiem domowym
rozwoju poznawczego - czyli kształtowania się kompetencji poznawczych, które sa warunkiem sukcesu w zdobywaniu wiedzy o sobie i otaczającym świecie
− rozwijania kluczowych postaw: ciekawości świata, poczucia własnej wartości i sprawstwa, umiejętności komunikacyjnych, słuchania i zapamiętywania czy współdziałania z innymi;

 

W "Dobrym Starcie" praca z tymi obszarami, usprawnianie kompetencji dziecka i wspieranie jego rozwoju, będzie realizowana przez nauczycieli i terapeutów w oparciu o:

  1. program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój dzieci "Nasze przedszkole" M. Kwaśniewskiej, W. Żaby-Żabińskiej, dopasowywany do potrzeb i możliwości naszych Dzieci
  2. osiągnięcia prac badawczych m. in.: A. Brzezińskiej, M. Kielar-Turskiej, E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, R. Łukaszewicza,
  3. metodę „Dobrego startu”  M. Bogdanowicz,
  4. metodę „Ruchu rozwijającego” W. Sherborne,
  5. metodę K. Knilla,
  6. metodę Porannego Kręgu
  7. terapię logopedyczną i neurologopedyczną
  8. metodę symultaniczno-sekwencyjną nauki czytania J. Cieszyńskiej
  9. metoda "Łatwe czytanie" A. Rajs - Glazar i T. Majer
  10. Stosowaną Analizę Zachowania - ABA
  11. alternatywne metody komunikacji - AAC i różnorodne komunikatory i programy (Harpo)
  12. rehabilitację ruchową (fizjoterapię) w wykorzystaniem różnych metod np: PNF, NDT-Bobath, Kinesiotaping
  13. terapię zaburzeń integracji sensorycznej i  wspomaganie małej motoryki (terapia ręki)

 

Indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne (tzw. IPET-y) są opracowane dla każdego dziecka. Wyjściem do stworzenia programu jest wywiad z rodzicami, obserwacja dziecka, diagnoza (jeśli jest taka potrzeba) oraz informacje zawarte w orzeczeniu/opiniach z poradni psychologiczno - pedagogicznej (ewentualnie dodatkowej dokumentacji). Indywidualny program edukacyjno - terapeutyczny jest wdrażany na początku semestru i ewaluowany pod koniec semestru, pod kątem postępów dziecka w terapii.  Program ten będzie realizowany na zajęciach edukacyjnych, specjalistycznych indywidualnych i grupowych.


Zajęcia terapeutyczne indywidualne to:

- terapia logopedyczna

- terapia integracji sensorycznej i terapia ręki (wspomaganie małej motoryki)

- terapia psychologiczna-pedagogiczna

- fizjoterapia

 

Zajęcia terapeutyczne grupowe to:

- terapia pedagogiczna

- dogoterapia

- ruch rozwijający metodą W. Sherborne

- zajecia z doświadczania świata, w świelte UV

- zajęcia dramowe, bajkoterapia - opcjonalnie

 

Plan zajęć terapeutycznych jest dostosowywany do potrzeb dziecka i jego możliwości oraz rodzaju i stopnia niepełnosprawności dziecka. Jest modyfikowany w zależności od postępów dziecka w danym obszarze.

 

Zajęcia terapeutyczne pod kierunkiem naszych specjalistów odbywają się w profesjonalnie wyposażonych gabinetach i salach.

W naszej pracy wykorzystujemy rówież terapeutyczne pomoce multimedialne (Wydawnictwa Young Digital Planet) między innymi: Wczesne Wspomaganie Rozwoju, Logopedia, Logo-gry, Mówiące Obrazki.

 

 

 


 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

OK