przedszkole dla dzieci z autyzmem Warszawa


Jak pracujemy



OSTATNIE WOLNE MIEJSCA W DOBRYM STARCIE. ZAPRASZAMY DO SZKOŁY I PRZEDSZKOLA :-)






Podstawą naszego edukacyjnego i terapeutycznego działania jest :

·        profesjonalna, pogłębiona diagnoza potrzeb i umiejętności ucznia

·        rzetelnie realizowany program terapeutyczny

·        nastawienie na naukę i rozwój funkcjonalnych umiejętności

·        spójność odziaływań wobec dziecka zarówno w szkole jak i w domu i innych środowiskach

·        współpraca i dzielenie się wiedzą z rodzicami, wspólne rozwiązywanie problemów 

 

 

Pracujemy w oparciu o Indywidualny Plan Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET) dla każdego dziecka, tworzony na podstawie dogłębnej diagnozy narzędziem VB-Mapp do oceny umiejętności uczenia się oraz umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju.

 

W pracy nad rozwojem komunikacji wykorzystujemy AAC – komunikację wspomagająca i alternatywną: system komunikacji PECS (Picture Exchange Communication System) oraz system gestów Makaton.   

 

W pracy terapeutycznej stosujemy podejście integrujące sprawdzone i skuteczne metody terapeutyczne, w znacznej mierze opierając się na terapii behawioralnej – Stosowanej Analizie Zachowania

Pracujemy pod stałą superwizją certyfikowanego superwizora behawioralnego.

 

Bardzo cenimy sobie aktywną współpracę z rodzicami dziecka i spójność działań na terenie szkoły i domu. Rodzice otrzymują od terapeutów program terapii domowej. Wraz z uczniami i terapeutami współtworzą oni społeczność szkoły.

Rodzice mają prawo oraz obowiązek uczestniczyć w zaplanowanych zajęciach terapeutycznych, realizować program domowy terapii, brać udział w zebraniach zespołu podsumowujących edukację dziecka, wnosić uwagi do programów terapeutycznych, proponować własne rozwiązania.

 

 

Nasi uczniowie będą realizować zajęcia zarówno w formie indywidualnej jak i grupowej:

·        zajęcia z podstawy programowej

·       terapia na bazie programu VB-Mapp

·       trening umiejętności społecznych TUS

·       terapia psychologiczna-pedagogiczna

·       terapia logopedyczna

·       fizjoterapia / terapia integracji sensorycznej i terapia ręki (wspomaganie małej motoryki)


Działania szkoły nie zamykają się wyłącznie w jej murach. Czeka na nas wiele pięknych miejsc do odwiedzenia i wielu ciekawych ludzi do poznania :-)


 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

OK